אוטוקלאבים שולחניים בוואקום סוג B למרפאות,רופאי שיניים וכירוגים.
נפח: 12-23
סוג: B
למה כלים וציוד בשקיות צריכים אוטוקלב עם ואקום
כלים וציוד ארוזים צריכים ואקום באוטוקלב מהסיבה הפשוטה:
אדי הקיטור לא מצליחים לחדור דרך האריזה כראוי כל עוד יש אוויר "כלוא" בתוך האריזה או סביב הכלי.
למה אדים לבד לא מספיקים?
אדי קיטור (steam) הם האמצעי היעיל ביותר לעיקור – אבל הם חייבים מגע ישיר עם פני השטח של הכלי.
כשיש אוויר כלוא בין האריזה לבין הכלי, אוויר זה חוסם את הגישה של האדים → ואז העיקור אינו שלם.
מה עושה הואקום?
Pre-vacuum שואב החוצה את האוויר מהתא וגם מתוך האריזות עצמן.
כך, כשהאדים מוזרמים לתא – הם חודרים לעומק גם דרך שכבות האריזה עד לפנים הכלי או המזרק.
אחרי הסטריליזציה, Post-vacuum שואב את הלחות שנשארה, והכלי יוצא יבש וסטרילי לאחסון.
אם אין ואקום – הסיכון:
חוסר חדירה → חיידקים ונבגים שורדים
אין ייבוש מלא → עובש, לחות, קלקול הציוד
כל הסטריליזציה לא אפקטיבית