השימוש בתנורי ואקום הוא במקרים הבאים:
-הוצאת בועות, לדוגמא מיציקות אפוקסי, ציפוי בשכבות אפוקסי או לכה.
-חומרים דליקים או פציצים כמו סולבנטים,הוצאת החמצן מונעת הידלקות.
את הסולבנט שיוצא מהתנור ניתן להוציא לאוויר או ללכוד אותו ולמחזר אותו במלכודת קרה שנמצאת בין התנור למשאבת ואקום.
-ייבוש נוזלים מחומרים פורוזיביים שהנוזלים לכודים בהם וקשה לייבש אותם.
-הורדת טמפרטורת הייבוש כדי לא לפגוע במרכיבים של החומר,(כאשר יורדים בלחץ האטמוספרי טמפרטורת הרתיחה יורדת,
בתנור ואקום כשיורדים לואקום של מיליברים בודדים טמפרטורת הרתיחה של המים יורדת לטמפרטורת החדר)